Kickstart kroppen på 28 dager

Velg mellom en rekke ulike programmer og kurs for å komme i gang. Kanskje du vil fokusere på sterkere mage, hoftemobilitet eller sterkere rumpe? Finn det som passer deg best og følg programmet i 28 dager. En perfekt kickstart!

I medlemskapet får du tilgang til alle disse kursene du ser nedenfor + mye mer.

Bedre hoftemobilitet på 28 dager

For deg som ønsker å bli mer fleksibel og sterk i hoften. I dette programmet jobber du også med ankelmobilitet og  avspenningsøvelser for hoftemuskulaturen.

Du vil få  gjøre øvelser som går på mobilitet og styrking hoftens alle retninger. Dette programmet er ypperlig for forebygging og bidrar til en sprek og frisk kropp!

De daglige 10 i 28 dager

De daglige 10 hjelper deg med progresjon og fremgang i treningen. Dette programmet passer perfekt å gjøre fra hotellrommet, på bilferie eller hjemme i stua. Få glede, struktur og motivasjon til å trene i en hektisk hverdag. Programmet består av utvalgte øvelser som skal repeteres 10 ganger. Trenger du en motivasjonsboost til å komme i gang – er det her du starter!

Gjør huken til en hvilestilling på 28 dager

Dette er vår ur-sittestilling som i tusenvis av år har vært helt naturlig for oss å gjøre. Å sitte på huk er viktig fordi det tar vare på utslaget i hoften, knær og anklene. Når du kan sitte i huken på en avslappet, naturlig og komfortabel måte vil du kjenne at dette er en god hvilestilling, spesielt for korsryggen. Når det å sitte på huk føles komfortabelt for deg, vil du få en bedre løfteteknikk som er bra for ryggen din gjennom hele livet.

Nybegynner vinyasa yoga på 28 dager

Vinyasa betyr flyt og er en yogaform som gir deg bedre styrke, balanse og bevegelighet. Vinyasa Yoga har ganske godt tempo og du vil kjenne at pulsen øker og du blir varm. Du vil kjenne kroppen fylles med energi! 

Vinyasa Yoga passer for deg som liker å kjenne at du jobber fysisk og å få opp pulsen, og at du har lyst til å lære deg å koordinere pust og bevegelse for å kjenne på den herlige følelsen det er å komme inn i flow tilstand. Har du litt styrke i kroppen fra før, er det fint – men ikke frykt om du ikke har det. Når du kommer i gang med praksisen vil du merke en god fremgang på overraskende kort tid.

 Fordeler med Vinyasa Yoga

  • bedre styrke og balanse
  • bedre bevegelighet i hele kroppen
  • fokusere på en ting i gangen, som gir indre ro.
  • beroligende og senker stressnivået
  • bedre sirkulasjon og økt energinivå
  • sterkere kjernemuskulatur
  • lettere å holde fokus
  • økt hukommelse

Sterkere mage og rygg på 28 dager

Dette er grunnmuren i huset vårt. Her får du en serie med 3 forskjellige økter fra nivå 1 til 3. Dette programmet er laget i små styrke sirkler, med fire til fem øvelser i flere runder.  I nivå 3 er det en økt som tar med en større del av kroppen samtidig som du styrker magen.  Du trenger enkelt treningsutstyr som, matte, ullsokker til glide-øvelser, yogablokker og deg selv 🙂

Sterkere rumpe på 28 dager

Setemuskelen er svært viktig for hoftestabilitet, knærne dine og for støtdemping når du går eller løper. I dette programmet jobber du med enkle gode øvelser for å få kontakt med den viktige rumpe muskelen, og ikke minst bli sterk i den.

Du får korte, morsomme og effektive sirkeltreninger for rumpa! Dette passer spesielt godt for deg som har en sittestillende jobb og som sitter mye i løpet av en dag. Å ha kontakt med rumpemuskelen og klare å utvikle god kraft i den, betyr bedre hofter-og kne stabilitet, dermed også mer fleksibilitet i bakside lår.

Du vil kunne oppleve mer snert og spenst i steget ditt når du går og løper. Har du vondt i korsryggen vil du kunne oppleve bedring. Som en bonus vil rumpen også kunne oppleves strammere og rundere i formen.

Viderekommende i vinyasa yoga på 28 dager

Fyll kroppen med energi! Dette programmet passer for deg som har trent vinyasa yoga eller annen dynamisk yoga før. Vinyasa betyr flyt og er en yogaform som gir deg bedre styrke, balanse og bevegelighet. Vinyasa Yoga har ganske godt tempo og du vil kjenne at du blir varm. Dette passer for deg som liker å jobbe fysisk og å få opp pulsen.

  • bedre styrke og balanse
  • bedre bevegelighet i hele kroppen
  • fokusere på en ting i gangen, som gir indre ro.
  • beroligende og senker stressnivået
  • bedre sirkulasjon og økt energinivå
  • sterkere kjernemuskulatur
  • lettere å holde fokus
  • økt hukommelse

Hjemmetrening som virker!

Dette sier medlemmene om oss

De daglig 10

Om Lena

Jeg er utdannet ergoterapaut, rehabiliterende personlig trener, yogalærer, NLP master practitioner og instruktør i en rekke andre treningsformer. i over 20 år har jeg jobbet med trening for idrettsutøvere, opptrening etter skade eller for å nå et personlig mål. Jeg er opptatt av at trening skal gi en flyt i hele kroppen, og bidra til å forebygge skader uansett hvilken idrettsgren eller aktivitetsnivå du er på.

I Mo i Rana driver jeg et lokalt treningsstudio som heter House of Mindful Movement. Jeg legger vekt på en helhetlig tilnærming til trening og helse. Så du kan puste ut.