Tren hjemme i trygge omgivelser med Lena som har over 20 års erfaring.
247,- per måned. Ingen bindingstid.

Lena Kralicek

Hvilken yogaform er riktig for meg? Yoga er mer enn 5000 år gammelt ­– og det er nok en god grunn til at det har «overlevd» i så mange år. Mennesker over hele verden har gjennom årtusener opplevd de positive virkningene yoga har på kropp og sinn.

Yoga har forgreinet seg i flere forskjellige retninger på alle disse årene, og kanskje har du hørt om forskjellige yogaformer? Er du helt ny og ønsker å begynne med yoga kan alle de forskjellige navnene virke litt overveldende og kanskje litt skummelt – for hva skal du velge?

Noen typer yoga er rolige og noen er veldig fysiske. Kanskje liker du begge deler, eller kanskje du foretrekker én type.

Jeg bruker å si med glimt i øyet: «Det farligste med yoga er at du kan bli avhengig av det». Når jeg sier det er det fordi jeg opplever at følelsen det kan gi deg under og i etterkant av en yogaøkt, er noe du gjerne vil ha igjen og søker tilbake til.

Yoga gir deg en god følelse av fysisk velvære, samtidig som det kan gi en større indre ro. Med andre ord kan yoga blant annet gjøre deg mer avslappet, gjøre at du sover bedre, er mer fokusert og får økt hukommelse.

Sjekk ut disse gode pusteøvelsene.

Vinyasa yoga

I Vinyasa yoga er de ulike posisjonene satt sammen i små flytende sekvenser og der pusten er den «røde tråden» som binder bevegelsene sammen.

Ved å fokusere på pusten mens du utfører bevegelsene, øver du på å ha oppmerksomhet på én ting av gangen. Det kan være med på å stanse litt den konstante «tørketrommelen» av tanker i hodet som ofte kommer og går. Du vil kunne kjenne deg mer til stede her og nå – noe som kan være svært beroligende og avstressende.

Vinyasa yoga gir deg bedre styrke, balanse og bevegelighet.

Bli kjent med Vinyasa Yoga

Om du ønsker å prøve deg på Vinyasa yoga, finner du et komplett nybegynnerkurs her.  I kurset lærer du de viktigste grunnelementene, som vil være en kjempefin start for yogapraksisen din.

YinYoga

Yinyoga er en myk og rolig yogaform som roer kroppen ned. I YinYoga holder du stillingene over lengre tid, gjerne i 3-5 minutter. Dette påvirker kroppens ledd, muskler og bindevev til å bli mer åpne og myke, samtidig som leddene styrkes. Selv om dette er en roligere og mykere yogapraksis, kan mange i starten finne det krevende fordi man virkelig søker det med å skape indre ro og stillhet, for også som i vinyasa yoga fokuserer vi på å via oppmerksomhet til pusten og roe sinn og tankestrøm, og det kan være krevende når man ligger lengre i ro i stillingene.

Yinyoga gir deg mer ro, senker stressnivået og gjør deg mer tålmodig i hverdagen.

Ansiktsyoga – Naturlig ansiktsløft!

Hvilken yogaform er riktig for meg?Ansiktsyoga naturlig ansiktsløft

Ansiktet kan ofte være en litt glemt kroppsdel når det kommer til trening, men som resten av kroppen har det også stor nytte av å bli trent. Ansiktsyoga er rett og slett trening og avspenning for ansiktet.

Med alderen vet vi at huden gradvis mister noe av sin elastisitet. I tillegg har vi mange muskler i ansiktet som kan miste en del av sin styrke og spenst.

I ansiktsyoga styrker vi rett og slett muskulaturen i ansiktet, samtidig som vi lærer å gi slipp på unødvendige spenninger vi kan gå rundt med i ansikt, hodebunn og nakke. Det kan virkelig gi økt velvære og kan være en nydelig selvpleierutine, som bonus: naturlig ansiktsløft!

Hva tenker du om ansiktsyoga? Har du lyst til å prøve?

Del:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Lena Kralicek

Lena Kralicek

Hjelper deg til å bli hverdagssterk 🤸🏼‍♀️ Over 20 års erfaring! Tren hjemme i trygge omgivelser.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Sosiale media

Mest populær

Lær mer fra Lena

Få øvelser for stiv og støl korsrygg!

Dette passer deg

Relaterte artikler

NYHET!

Meld deg på for å varsel når videopakken Naturlig glød✨ er tilgjengelig.